TWARZ / THE FACE
TWARZ / THE FACE
to spektakl interaktywny rozpisany na 3 kobiety, muzyka grającego na żywo, światło oraz multimedialną instalację.
TWARZ / THE FACE koncentruje się wokół pojęcia czasu w odczuciu ludzkim (fizycznym i duchowym) i towarzyszących mu stanów. Żyjemy w kole życia. Nasza symboliczna nić tkana z rozmachem zatacza koło. Czas w swojej definicji zawiera następstwo zdarzeń. Podróżujemy od chwili narodzin aż do zbliżającego się ludzkiego finału. Czas mieści w sobie różne jakości, które przekładamy na ruch i dźwięk, jak chwila, moment, zatrzymanie, trwanie, rozciąganie. W swojej istocie zawiera również aktywność i powtarzalność, co ma związek z jednej strony z rutyną, z drugiej zaś z rytuałem. Czas jako zjawisko jest pojęciem uniwersalnym i podstawowym nośnikiem informacji o człowieku, o tym, co było, co jest i co będzie. Człowiek ma naturalną potrzebę powrotów i dialogowania z czasem, zwłaszcza przeszłym i przyszłym. Fantazjuje więc, w obawie o to, co będzie, ale też uparcie wraca do tego, co już się wydarzyło. Toczący się czas teraźniejszy zdaje się być tylko technicznym pomostem w tej dwubiegunowej podróży.
Cyfrowa, interaktywna instalacja - zaprojektowana na potrzeby spektaklu - ma pomóc odczuć tę sceniczną rozmowę z czasem. Naciągnięte na dużą ramę elastyczne struny - wprawiane przez tancerkę w ruch, dzięki zainstalowanym czujnikom wygenerują dźwięk, który będzie inicjował dialog z muzyką tworzoną na żywo. O ile przewidywalność działań i zakres choreografii są opracowane i na swój sposób wiadome, o tyle finalny obraz i dźwięk złożą się w całość dopiero na oczach widza. Ten seans wydarza się tylko raz.
Serdecznie zapraszamy!
obsada: Ewelina Ciszewska, Izabela Cześniewicz, Mirosława Lombardo
realizacja:
scenariusz / Robert Baliński, Ewelina Ciszewska
choreografia, dramaturgia, kostiumy / Ewelina Ciszewska
kompozycja i muzyka live / Marcin Krzyżanowski
reżyseria światła i projekcje / Robert Baliński
idea instalacji i koncepcja przestrzeni / Robert Baliński
koncepcja komputerowa i elektroniczna instalacji / prof. dr hab. Krzysztof Opieliński, dr inż. Piotr Pruchnicki
Politechnika Wrocławska: Katedra Akustyki, Multimediów i Przetwarzania Sygnałów, Wydział Elektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów
premiera: 27 września 2025 / Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK
*projekt zrealizowany w Teatrze ROZBARK w ramach programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca PRZESTRZENIE SZTUKI – TANIEC